Natascha Berkhoff over werken bij BTE
We spraken Natascha Berkhoff, Corporate Recruiter bij BTE. Ze vertelt over haar ervaring bij BTE en de beschikbare vacature van HR Business Partner in haar team.
Natascha, hoe ziet voor jou een werkdag of werkweek eruit?
“Op dinsdag ben ik altijd in Dodewaard. Op dagen dat het minder druk is op de weg zorg ik ervoor dat ik bij één van de tien vestigingen van BTE aanwezig ben. Zo zorg ik ervoor dat ik op een regelmatige basis bij alle BTE-bedrijven een kijkje neem om te zien hoe het er daar aan toegaat. Ik ga elke tien weken dus minimaal één keer op elke vestiging langs. Om de mensen mee te krijgen en te zorgen dat ze achter je blijven staan is het van belang om aanwezig te zijn zodat je met de mensen in verbinding blijft.”
“Je krijgt vrijheid om zelf het recruitmentproces in te delen. Het werk bestaat enerzijds natuurlijk uit sourcen, het zoeken naar kandidaten om de vacatures in te vullen. Anderzijds ben je ook druk met het informatie verzamelen over een vrijgekomen vacature, het schrijven van bijbehorende vacatureteksten en gesprekken voeren met kandidaten om te kijken of ze geschikt zijn. Hoe meer je bezig bent met het zoeken naar potentiële nieuwe mensen, hoe drukker je het krijgt met de rest. Dat zorgt voor afwisseling en een mooie uitdaging. Daarnaast zijn sommige profielen nou eenmaal lastiger te vinden en bereiken dan andere.”
Bij BTE houd je je bezig met Corporate Recruitment voor tien BTE-bedrijven met elf vestigingen. Wat doe jij om ervoor te zorgen dat je succesvol kunt zijn voor al die bedrijven?
“Ik denk dat employer branding heel belangrijk is en probeerde altijd een post te doen als ik bij een van de bedrijven op bezoek was. Dan konden mensen de vacatures zien samen met mooie foto’s die ik die dag gemaakt heb. Door het menselijke aspect door middel van echte foto’s toe te voegen aan de vacatureteksten weten mensen je steeds makkelijker te vinden.”
“Er is binnen de BTE-groep zeker ruimte om dingen op te bouwen om het recruitmentproces stabieler te maken. Employer branding zorgt ervoor dat mensen meer binding krijgen met de organisatie, dus daarvoor zijn allerlei ideeën te bedenken. Bijvoorbeeld het delen van beeldmateriaal van een van onze projecten met daarbij de vacatures vermeld. Als je dat met verschillende projecten uit de betonwereld doet zorg je tegelijkertijd voor meer verstuiving binnen de organisatie, mensen zien wat er op de andere BTE-bedrijven gebeurt. Zo zijn er nog heel veel dingen te bedenken om niet alleen mensen binnen te halen maar ook echt aan je te binden. Recruitment doe je niet alleen, recruitment doe je samen! Belangrijk is ook om de vacatures door de collega’s van de BTE Groep zelf te laten delen op de Social Media kanalen en niet door dit als Recruiter alleen zelf te doen.”
Met wat voor soort profielen houd je je bezig als Corporate Recruiter bij BTE?
“Dat is heel erg divers. Ik zoek bijvoorbeeld kandidaten voor financiële functies (zoals Medewerkers Debiteuren en Crediteuren), administratieve diensten (zoals Inkopers), commerciële rollen (bijvoorbeeld meerdere Verkopers Binnendienst). Tegelijkertijd ben ik ook op zoek naar Calculators, Werkvoorbereiders, Plantmanagers en Managers Operations. Die afwisseling maakt het leuk en interessant.”
“Elke doelgroep benader je weer op een andere manier, niet iedere doelgroep is te vinden op LinkedIn. We hebben naast ons ATS systeem toegang tot Robin en de Indeed database waar we nog een winststap kunnen maken door bijvoorbeeld eigen medewerkers een review te laten schrijven over waarom het zo leuk is om bij BTE te werken. Zo reageren nieuwe mensen uiteindelijk sneller.”
Jullie hebben ook een vestiging bovenin in Groningen, merk je daar bijvoorbeeld nog verschillen met andere BTE-bedrijven als Corporate Recruiter?
“Ja, het leuke daarvan is dat het een echt ‘onder ons familiebedrijf’ is. Daar zijn we heel succesvol geweest door mensen te benaderen via Facebook. Iedereen in de omgeving daar weet dat Steenhuis Beton een goed kwalitatief bedrijf is maar niet altijd dat daar ook vacatures zijn. Veel BTE-bedrijven zijn van die echte gezellige familiebedrijven waar de werknemers nog echt hart voor de zaak hebben en trots zijn op het product dat ze maken.”
“Zelfs medewerkers die niet veel op de voorgrond willen staan vinden het toch leuk om enthousiast wat te vertellen over hun werk. Zo zijn medewerkers trots dat ze in hun vrije tijd op een festival op stelconplaten lopen die door BTE gemaakt zijn. Andere voorbeelden zijn de keerwanden in het olifantenverblijf in de Beekse Bergen van Kemper Beton of het beton in viaducten van Romein Beton. Je kan je product gewoon zien. Voor de nieuwe Corporate Recruiter is dat heel leuk en afwisselend want je hebt tien verschillende bedrijven waarvoor je mag werken.”
Waar ben jij zelf het meest trots op in je werk Natascha?
“Sowieso op de werknemers die ik zelf heb binnengehaald, dat zijn gewoon goede mensen. Ook krijg ik te horen dat ik goed ben in het verbinding maken met mensen. Door kandidaten die op vervolggesprek gaan van de juiste informatie te voorzien en daarnaast ook een persoonlijke succeswens mee te geven krijg je daar een goede terugkoppeling op. Zo’n kandidaat gaat dan wat makkelijker het gesprek in en dat laat een positieve indruk achter. Ik probeer altijd de BTE Groep op de kaart te zetten als een mooi bedrijf en volgens mij werpt dat zijn vruchten af.”
Wil je meer weten over deze vacature?
Ben jij benieuwd naar deze prachtige baan mét doorgroeimogelijkheden? Bekijk de vacature hier of neem contact op met Ruben Bodelier
06-15607893 | |
rbodelier@ranger.nl |
Ontvang elke maand waardevolle tips en inzichten |
|