Van onze technische professionals wordt veel verwacht
Op het vlak van duurzaam ontwikkelen hebben Contiweb en Ranger Human Capital elkaar weten te vinden en de handen ineen geslagen. Een succesvol trainingsprogramma op maat voor de technische professionals van Contiweb is daar het bewijs van. Contiweb is marktleider in de ontwikkeling, productie, verkoop en ondersteuning van machines voor de grafische industrie. We spraken Niels van den Hoogen, Manager Service Operations bij Contiweb, over deze samenwerking en het programma.
Hoge verwachtingen
“Tegenwoordig wordt er veel verwacht van onze technici als het gaat om service”, aldus Niels van den Hoogen, Manager Service Operations bij Contiweb. “Om het niveau van onze Field Service Engineers te verhogen hebben we een paar jaar geleden intern besloten om eens te kijken naar trainingen die we konden bieden. Ranger Human Capital sloot goed bij onze wensen aan. Zij konden ons bieden wat wij nodig hadden. De hands-on mentaliteit van Ranger past goed bij de wensen van onze nuchtere Field Service Engineers.”
Samen naar de klant
“Om helder in beeld te krijgen op welke punten we ons team wilden ontwikkelen zijn we samen met Ranger Human Capital naar een van onze klanten gegaan. Op deze manier kregen wij gezamenlijk een helder beeld van de verwachtingen van onze klanten. Dit was erg zinvol bij het maken van het trainingsprogramma. Toen het programma uiteindelijk werd samengesteld was het voor ons belangrijk dat we het team de waarde van het trainingsprogramma in lieten zien. Daar hebben we veel aandacht aan gegeven. Het doel van het programma was om onze communicatieve vaardigheden richting klanten verder te ontwikkelen waarbij onze service guidelines centraal stonden.”
Uit de comfortzone
“De eerste training was al meteen een bijzonder onderdeel van het traject. Dit was namelijk een bokstraining. Het was mooi om te zien hoe iedereen meteen uit zijn comfortzone werd gehaald. De reactie die je uitlokt door bijvoorbeeld aanvallend, afwachtend of juist verdedigend te werk te gaan was erg leerzaam. De houding die je aanneemt bepaalt voor een groot deel de reactie die je krijgt. Dit was zinvol door te vertalen naar het klantcontact.”
Een goede basis om op verder te bouwen
“Het traject was een goede basis voor onze Field Service Engineers. Het is bijzonder om te zien wat het effect van zo’n trainingsprogramma kan zijn. Iedereen heeft een leerzame les uit dit traject kunnen halen. We kijken terug op een fijne samenwerking waarin partnership en co-creatie centraal stonden. Het contact is prettig en open. Een geslaagd traject op alle vlakken.”
Over Contiweb
Contiweb heeft met haar klantgerichte filosofie en innovatieve oplossingen een leidende positie verworven in de Europese en Noord-Amerikaanse markt. Onder het motto ‘Solutions to impress’ ligt de kracht van Contiweb in de service die ze bieden.
Wil je eens verder praten over de mogelijkheden voor jouw organisatie op het vlak van duurzame organisatieontwikkeling? Onze collega Jacqueline Hendriks helpt je daar graag bij.
Bel 06-51387631 | |
jhendriks@ranger.nl |
Ontvang elke maand waardevolle tips en inzichten |
|